Ćwiczenia, które pomogą nam się przygotować na wyjazd na narty lub deskę

Posted on Updated on

Aby wyjechać w góry na narty lub deskę musimy mieć też odpowiednią siłę w mięśniach. Nie wystarczy nam tylko ogólnie wyrobiona kondycja, ale również silne i mocne mięśnie które możemy uzyskać poprzez wykonywanie odpowiednich ćwiczeń.

Oto one:

1). Wykroki z hantlami – należy stanąć w rozkroku na szerokość swoich barków, trzymając jednocześnie hantle w dłoniach. Następnie robimy krok w przód z jednoczesnym zgięciem kolana pod kątem 90 stopni tak, aby udo było ułożone równolegle do podłoża. Potem należy wrócić do pozycji wyjściowej, aby kolejna partię robić druga nogą. Należy robić 4 serie po 13-17 powtórzeń.
2). Scyzoryk z piłką – najpierw należy się położyć płasko na ziemi z wyprostowanymi kolanami. Teraz bierzemy piłkę lekarską i przenosimy ją za głowę, bardzo uważając na to aby nie zginać przy tym łokci. Utrzymując wyprostowane ręce i nogi należy ugiąć biodra i unieść korpus do maksymalnej wysokości tak, aby nasze stopy dotknęły piłki lekarskiej. Następnie należy wyprostować biodra i wrócić do pozycji wyjściowej tego ćwiczenia. Wykonujemy 4 serie po 13-17 powtórzeń.
3). Pompka z nogami na piłce lekarskiej – na początek należy grzbiety stóp oprzeć na piłce lekarskiej. Następnie dłonie należy oprzeć o ziemię szeroko na wysokości barków. Palce dłoni powinny być zwrócone do przodu. Zaczynamy robienie pompek uginając ręce i opuszczając w dół ciało, aż do momentu kiedy klatka piersiowa prawie dotknie ziemi. Należy bardzo pilnować tego, aby ciało pozostawało nieruchome, kręgosłup był wyprostowany oraz aby pracowały jedynie ręce. Ćwiczenie wykonujemy w 4 seriach po 13-17 powtórzeń